torsdag den 2. december 2010

Powderpuff, Thanksgiving og December...

Hmm... Lad mig se, det er præcis en månede siden jeg har skrevet herinde har simpelthen ikke haft ordentlig tid til det... Men siden jeg ikke tog med de andre fodboldpiger (3 andre) ud og løbe i dag, så kan jeg jo gøre det nu...

Siden sidst er der sket en masse, jeg vil starte med at fortælle vi kun var i skole 16 dage i skole hele november pga. ferier..

Powder puff var d. 3 november, alle pigerne spillede amerikansk fodbold, eller de to ældste klasser gjorde ! Det var rigtig sjovt! Og VI VANDT ! Så det var mega fedt, det er det første år i mange år at the juniors / 11. klasserne har vundet. Så det var mega fedt !
Grayson og jeg til powderpuff, jeg spillede i hans nummer. Og mit navn "the great dane" som jeg senere fandt ud af også er navnet for den meget store hund!!! Hahah..

Torsdag d. 11 var der veterans day, om er en dag hvor man hylder alle der har været i militæret, alle der har været i krig osv... Vi var hjemme hele formiddagen, om aftenen tog vi i et stort storcenter, kaldet South Park, med dyre mærkevare osv, de havde nu også billigere butikker, men det var rigtig hyggeligt...

så var der skole fredag, hvor vi ikke rigtig lavede noget...

så havde vi ellers en helt almindelig skole uge, hvor jeg havde to præsentationer om Danmark, jeg talte i tre timer, det var vildt nok alligevel... Lærte dem lidt dansk, det er faktisk sværere end man lige går og tror. Jeg lavede gækkebreve med dem og vi hørte en dansk julesang..

Ugen efter havde vi to dage skole, så fik vi fri til thanksgiving..
Thanksgiving opstod, fordi at pilgrimmene, altså europærerne kom og indianerne lærte dem at udnytte jorden og tilberede maden, så spiste de et stort festmåltid sammen, og sådan opstod en af de største traditioner altså !
Der var rigtig meget mad, puhaa, det var rigtig hyggeligt. Klokken tolv om natten tog vi så ud og shoppe til "black friday", som er hele fredagen efter Thanksgiving. Den er kaldet black friday, fordi hele året er butikkers salgstal i det røde felt, men den nat kommer den i det sorte som er positivt. Indtil julen er slut holder salgstallene sig i det sorte felt...
Det var rigtig mærkeligt alle møvede og masse for at få de vanvitiige tilbud... Mange ting kostede en tier, og man kunne købe fladskærme til 500 kroner osv..

Vi tog hjem klokken halv seks, også gik jeg i seng for jeg havde det ikke godt, så fredag skulle Mike og Beth til en football kamp, jeg tog dog ikke med jeg var syg og træt, så jeg blev hjemme og så film hele dagen.

Lørdag d. 27 havde Hansi fødselsdag jo TILLYKKE PAPPI !

Vi var ude og shoppe hele dagen, jeg skulle jo have købt de sidste julegaver til alle hjemme ;)
Og vi pyntede op til jul, jeg lavede kranse til døre og en adventskrans :-) De ser fine nok ud . Og jeg har et juletræ i mit værelse som i fleste ved, det er rigtig fint ! Inde i stuen har et stooort juletræ, det er ret højt men ikke så bredt, og så har det riiiigtig mange ting på..

Søndag var vi bare hjemme, jeg tog ikke med i kirke for var stadig lidt sløj, så snakkede jeg med hele familien, det var rigtig godt ! I lignede jo alle jer selv, og lød ikke til at have forandret jer så meget.

Så var det skole igen mandag, det var stille og roligt men en rigtig god dag, og jeg var i sportscenter om aften som alle de andre mandag aftener .

tirsdag måtte jeg sige farvel til min spansk lærer fordi hun går på pension, hvilket vidst også var på tide, hun var rigtig flink, men hun var ikke en særlig god lærer.

Onsdag var også en ganske udmærket dag, rigtig sjovt i skolen. Jeg fik min pakke fra farmor, farfar, Eva, Bent og Anne D, så nu må jeg bare vente til min fødselsdag med at åbne alle pakkerne!! Men det må i jo også ! ;) Om aftenen tog jeg i sportscenter med Mike !

I dag er det så torsdag, og jeg er bare hjemme og slappe af, det har været en rigtig god dag i skole . Beth er blevet syg nu så det er nok mig der har smittet hende, hvilket ikke var heldigt.. I aften tager vi ind til sådan en speciel smykke butik, ved ikke helt hvad det er men det skal nok være godt. I dag er det også lige præcis 100 dage siden jeg tog afsted, det oplyste Lasse mig om her til morgen...

Denne månede var også god for Grayson, han har fået en agent so skal hjælpe ham med at komme ind i professionelt football. Og vi fandt ud af han er rangeret som den 85' ende bedste af alle Tight-ins(den plads han spiller på)..

DERUDOVER ER DET JO DECEMBER !!!! Glædelig december alle sammen. Det er mærkeligt, ikke at skulle have nogle af farmors æbleskiver må jeg indrømme, så december bliver en underlig månede, det er trods alt min yndlingsmånede, og det er underligt ikke at skulle holde min fødselsdag hjemme i år og ha adventskalender, julekalender, se pyrus eller noget, men det er jo også spændendene at se hvordan det er herovre!! :-D

Jeg hørte i fik en ordentlig bunke sne i går, så det er også lidt mærkeligt at det er forholdsvist varmt nu her, det er 14 grader i dag...

Jeg tror det var det hele ...

Nu vil jeg skrive min dagbog og så vil jeg se en film tror jeg..

Jeg håber i alle har det rigtig godt ...

Knuuuuus fra Maria ...


Jeg var inde og se hurricanes spille, de vandt, stooort ! Hockeey !
Samme dag var jeg på et kunst museum, det var rigtig spændende :)

Denne dag var senior-dag på Catawba, så det var den sidste hjemmekamp Graysons hold havde, alle seniors går ud på plænen, og de bliver nævnt og forældre får en blomst det er rigtig hyggeligt.


Mit fine juletræ !
Mine kranse :)


Ps : jeg ved ikke hvad der er galt med skriften ved nogle af billederne :)

1 kommentar:

  1. Hej Maria! Tak for din hilsen, det er altid rart at høre fra dig, vi synes du er flittig til at skrive,du skal gøre det når du har tid.
    Vi håber du er blevet rask igen.Farmor døjer lidt med benet, og det er ikke så godt vi skal holde julefrokost med kortklub i morgen,og det er os som skal holde det i år.Vi har fået tidlig vinter iår, vi har haft over 10 minus gr.Kærlig hilsen farmor farfar!

    SvarSlet